RUSYA / TEKHA
Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov ile İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, gerçekleştirdikleri telefon görüşmesinde İran’ın nükleer programını ve Cenevre’de yürütülen dolaylı ABD-İran müzakerelerini masaya yatırdı.
Rusya Dışişleri Bakanlığı’ndan yapılan resmi açıklamaya göre görüşme, İran tarafının girişimiyle bugün gerçekleştirildi. İki bakan, Cenevre’de yapılan ABD-İran dolaylı müzakerelerinin sonuçları da dahil olmak üzere, İran’ın nükleer programına ilişkin mevcut duruma dair kapsamlı bir görüş alışverişinde bulundu.
Açıklamada, Rusya’nın nükleer krizin çözümüne yönelik tutumu şu şekilde ifade edildi:
“Rusya tarafı, Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Antlaşması (NPT) ilkeleri doğrultusunda; İran’ın meşru haklarına saygı gösteren adil, siyasi ve diplomatik çözümler bulunmasını hedefleyen müzakere sürecine yönelik desteğini yinelemiştir.”
Görüşmede nükleer başlığının yanı sıra, her iki ülkenin karşılıklı ilgi alanına giren bazı ikili gündem maddelerinin de değerlendirildiği kaydedildi.
GÜNDEM
17 Haziran 2026SPOR
17 Haziran 2026GÜNDEM
17 Haziran 2026SPOR
17 Haziran 2026SPOR
17 Haziran 2026GÜNDEM
17 Haziran 2026GÜNDEM
17 Haziran 2026
1
AB Komisyonu Başkanı Von Der Leyen’den ABD Ve İran Arasındaki Anlaşmaya Destek
735 kez okundu
2
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: Singapur’la İkili İlişkilerimizi Önümüzdeki Dönemde Daha Da Geliştirmeye Devam Edeceğiz
451 kez okundu
3
Epstein Dosyasında Yeni Perde: Belgelerde Macron’un İsmi de Yer Aldı
130 kez okundu
4
İspanya Başbakanı Sanchez ve Filistin Devlet Başkanı Abbas Madrid’de Görüştü
111 kez okundu
5
Yunanistan-Türkiye Turizm İş Birliği İçin Güçlü Adımlar Atıldı
105 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.